Hírek

Aki egy magyar márkával tört be a globális nagymenők piacára

2025. március 5.
Gém Péter borító.jpg

Évek alatt világmárkák konkurenciája lett a magyar Dorko. A márkát Gém Péter álmodta meg, aki azt is elmondta, hogyan lett 250 pár szingapúri cipőből 34 év alatt milliárdos vállalkozás.

Édesapám még a rendszerváltás előtt Szingapúrban volt a válogatott pólóedzője, édesanyám pedig a helyi asztalitenisz-válogatott trénere. Aztán 1990-ben azt mondták, hazajövünk, most kell valamilyen vállalkozást indítani. Mivel Szingapúrban már akkor nagyon jó, márkás sportcipőket lehetett kapni, a szüleim a négy év alatt megspórolt pénzükből vettek 250 pár sportcipőt, hogy itthon majd eladják. A reptéren aztán kiderült, a cipősdobozok miatt fizetniük kell a túlsúlyért, de erre már nem maradt pénzük, így végül dobozok nélkül hozták haza a cipőket. 

A Dorko és Gém Péter történetéről bővebben az Inspiráló magyarok - 24 lebilincselő sikertörténet  című könyvben olvashatsz, amely megvásárolható a Libri könyvesboltokban.