Ami az üdítőital mögött van – értékteremtés a Coca-Colánál már 130 éve

Ami az üdítőital mögött van – értékteremtés a Coca-Colánál már 130 éve


A világunk egyre gyorsabban változik, egyre több az információ - és néha nehéz tisztán látni, mi az, ami igazán értékes. Ezért fontos, amit a Highlights of Hungary tesz: olyan egyéneket, projekteket, szervezeteket hív egy közösségbe, amelyek munkássága élményt ad vagy segítséget nyújt a az embereknek vagy épp a természetnek. A Coca-Colánál hiszünk abban, hogy ahogy élen járunk abban, hogy termékeinkkel felfrissítsük az embereket, ugyanúgy a társadalmi felelősségvállalásban is jelentős szerepet kell vállalnunk .

 

Az idei Highlights of Hungary lista széles spektrumból sorakoztatja fel 55 jelöltjét, legtöbbjüknek céljai közösek a mieinkkel.  Néhányukkal - mint például az OPEN Conference vagy a PET Kupa - mi is stratégiai partnerként együttműködünk már régebb óta. Az egyenlő esélyek megteremtése és a környezetünk védelme kiemelten fontos számunkra is.

 

Mióta a Coca-Cola létezik - azaz több mint 130 éve – azóta vallja, hogy bár sokszínűek, ugyanakkor egyenlőek is vagyunk; etnikai, vallási hovatartozástól, nemtől, kortól függetlenül. Ötven éve az USA-ban reklámjainkban afro-amerikai és fehér srácok itták együtt a colát, itthon pedig tavaly nyáron a #loveislove kampányunkkal a szeretethez, szerelemhez való egyenlő jog mellett álltunk ki.  Azt azonban jól látjuk, hogy csupán hinni és hirdetni, hogy mindenki egyenlő, nem elég.  Ehhez az egyenlő esélyek elősegítése is elengedhetetlen.

 

Láthatóan ezt nem csak mi gondoljuk így, hanem a Highlights lista számos jelöltje is. A Helyi Betevő azon dolgozik, hogy minél több adag ebédet tudjon kiosztani. Hasonló gondolaton alapult a nemrég véget ért #szerezzörömet kampányunk, ahol a Coca-Cola a fogyasztóival és a Magyar Vöröskereszttel összefogva minél több rászoruló – nagycsaládosok, átmeneti otthonban élő, bajba került családok, hajléktalanok - számára ételadományt és ezzel kis örömet is adott és ad a karácsonyi ünnepek alatt és azon túl is.

 

 

De  jó pár másik példát is említhetünk, ahol hasonló szemlélet köt össze minket több jelölttel is az esélyteremtés terén: különféle márkáinkkal, programjainkkal évek óta támogatjuk a hátrányos helyzetű fiatalok tehetségének kibontakoztatásnak - ahogy teszi ezt a Van Helyed Alapítvány a mostani listások közül. 2016 óta segítjünk abban, hogy a koraszülöttek és családjaik megbírkózzanak a nehézségekkel – azaz hasonló a célunk, mint például a Másállapotok a Szülészeten! mozgalomé. Emellett a fogyatékkal élők integrációját elősegítő szervezeteket is jelöltek a kurátorok idén is - tavaly a Highlights keretében mi is egy megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató alapítványnak adtunk különdíjat.

 

Van azonban egy másik nagyon fontos irány, ez az utóbbi évtizedekben lett kiemelten hangsúlyos érték: a környezetünk védelme. Ez stratégiai pont a Coca-Cola vállalatnál is, hisz ez az a terület, amelyre működésünkkel leginkább hatással vagyunk, így a felelősségünk is hatalmas.  Ezért alakítottuk ki a Hulladékmentes Világ nemzetközi stratégiánkat, amelyben vállaltuk, hogy az elkövetkező években globálisan 100 %-ban újrahasznosíthatóvá tesszük műanyag csomagolóanyagainkat - Magyarországon ez már meg is valósult-, emellett hogy a felhasznált italpalackjainknak megfelelő hulladékmennyiséget gyűjtünk vissza 2030-ra; és ugyanekkorra minden palackunkat felerészben újrahasznosított anyagokból állítjuk elő.

 

 

 

Az idei listán számos olyan kezdeményezést látunk - mint például a Humusz Alapítvány, a Van más út - a kiserdők védelméért és 10 millió fa, amelyek a fenntarthatóságot tartják szem előtt. És örömmel láttuk, hogy a PET Kupa is a listára került. Velük tavaly mi is megkezdtünk egy hosszabb távú együttműködést. A közös Hulladékmentes Tisza projektünk célja, hogy a Coca-Cola globális alapítványának anyagi támogatása és munkatársaink önkéntessége révén segítsük a Tisza-tó és a folyó felső szakaszának megtisztítását.

 

 „Reméljük, hogy a fentiekkel sikerült megvilágítanunk, hogy munkánk során nemcsak az üzleti sikereinket tartjuk szem előtt, hanem a társadalmi értékeket is. Hogy felemeljük a hangunkat és teszünk azért, hogy ne vesszenek el az értékek a mindennapjainkból. Saját kampányainkkal is, és azzal is, hogy olyan ügyeket támogatunk, amelyek ugyanezeket szolgálják. Így a Highlights-ot is, amely azzal, hogy értékteremtő kezdeményezéseket ismer el, maga is újabb értéket teremt” – zárta a fenti gondolatsort Szűcs Judit, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője.

 

 

 

 

Vissza Megosztás!

Ez a weboldal (nagyon finom) sütiket használ a jobb működés érdekében. Ha böngészni szeretnéd weboldalunkat, kattints az OK gombra. További információ

OK

KÖSD BE MAGAD A HIGHLIGHTS OF HUNGARY KÖZÖSSÉGBE ÉS REGISZTRÁLJ!