Szabó Krisztián a Győri Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola pedagógusa, a 2.b osztály osztályfőnöke. Többen „Tanító bácsi fakanállal”-ként ismerik. Az Álomerdő-Álommenza projekt szakmai vezetője. „Hivatásomban nagyon fontos feladatnak tartom, hogy a felnövekvő generációkban kifejlődjön a környezet iránti gondoskodó, érdeklődő, értékmegóvó magatartás, fokozódjon a felelősségérzetük a szűk és tágabb környezetük iránt, ezért is hoztam létre a tapasztalati úton történő tanuláson alapuló Álomerdő-Álommenza projektet, amely révén 2022-ben a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Európai Friss Csapat program megválasztott Magyarország Zöldség-Gyümölcs Hősének. Igyekszem minden lehetséges módon beépíteni az egészséges életmódra nevelést, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságának hangsúlyozását és a táplálkozás és a környezetünk kapcsolatát, egymásra hatását a mindennapjainkba. Táplálkozásunkkal is rombolhatjuk a környezetünket, ezért is fontos, hogy bevonjuk a gyerekeket a sütés-főzés világéba. A közös sütés-főzések segítségével kívánom felhívni a figyelmet az együtt eltöltött hasznos időre, az ünnepek fontosságára. Alappillérnek kell lennie, hogy együtt, nyugodtan fogyasszuk el az ételt. A kis helyen történő kertészkedés, a hulladékmentes főzés, a fecskék védelme, az ehető virágok, vadnövények feldolgozása (pl. rózsaszirom chips, fenyőrügyszörp, kandírozott ibolya), iskolakert gondozása, saláta-, búza-, burgonya-és batátatermesztés, rovarhotel készítése, kalákamunkák (pl. morzsolás, szüret) és egyéb néphagyományok (pl. lucabúza vetése, locsolás, májusfa-állítása) is helyt kapott a projektben. A többszörös intelligencia elmélet is bevonásra került a projektbe, ezáltal mindegy gyermek a saját tanulási stílusához, érdeklődéséhez és képességeihez szorosan kapcsolódó tevékenységgel foglalkozhat. A projekt óvodától a felső tagozatig került kidolgozásra. A foglalkozások, a feladatok négy terület köré csoportosulnak: művészet, természetismeret, néprajz és gasztronómia. Havonta kihívások-próbatételek formájában haladunk az Álomerdő világában, mint például: Készítsünk természetes alapanyagokból ecsetet és azzal alkossunk! Kóstoljunk meg, keressünk ehető virágokat, vadnövényeket a mai gasztrotúránkon! Segítsünk egy állatmenhelynek! Ma csak három összetevőből készíthetünk ételt! Tervezzük meg az Álommenza menüsorát! Állítsunk össze egy osztályreceptkönyvet! A projektnek köszönhetően a gyerekek többet járnak a természetbe, volt, aki a zsebpénzét madáreleségre költötte és így segítette télen a madarakat, de olyan visszajelzést is kaptam, hogy az iskolában elkészített finomságot otthon is elkészítették. Érzelmi intelligenciájuk is sokat fejlődött. Ha a gyerekek végig követhetik a termesztés-termelés folyamatait, akkor sokkal jobban megbecsülik az ételt, kevesebb vész kárba, illetve sokkal szívesebben elfogyasztják azokat és bátrabban kóstolják meg a különféle alapanyagokat, új ízeket. A projektet bemutató könyvem 2022-ben az Év könyve szavazáson bekerült a Top 10 könyv közé az ismeretterjesztő kategóriában. A könyvet a Neteducatio Kft. adta ki. Az Álomerdő bázisintézményei: Győri Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gönyűi Kék Duna Óvoda és Bölcsőde, Fiáth János Általános Iskola Győrsági Tagintézménye. A 2022/2023. tanévben már több intézmény is belevágott a projekt modellezésébe. Mi már tudjuk, hogy a legfinomabb és a legegészségesebb, amit mi magunk termelünk meg! Szülőfalumban, Győrságon képviselőként is tevékenykedek. Már nyolcadik éve szervezem meg a Győrsági Tehetség-és Értéknapot, ahol díjazzuk a tehetséges gyerekeket és összegyűjtjük a helyi értékeket. Győrság ízei címmel egy helyi receptgyűjteményt is kiadtunk. „