Velünk történt

INTERJÚ LIPTAY GABRIELLÁVAL: “SZEMÉLYESBŐL SZÜLETETT, CÉGESSÉ VÁLT"

2021. február 8.

Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing és kommunikációs igazgatója, a korábbi években a Highlights of Hungary egyik nagyköveteként konzekvensen képviselte a kulturális értékeket a csapatban. A vállalat idén is átad egy KPMG különdíjat, ezúttal a fenntarthatóság fókuszát szem előtt tartva keresik azt a jelöltet, akinek 16 órányi KPMG-s tanácsadást kínálnak nyereményként.

A KPMG évek óta a Highlights egyik kiemelt partnere. Miért tartod fontosnak ezt az ügyet szakmai szempontból? Hol a közös nevező a Highlights és a KPMG között?
Magánemberként és szakemberként is fontosnak tartom ott lenni az értékteremtő projektek közelében, segíteni az elindulást. A KPMG-re ez az attitűd hatványozottan jellemző. Ebben a „keltető” időszakban ugyanis többnyire már látszik, ha valami például szemléletformáló lesz, mint a Highlights, amit egyébként szinte a kezdetektől szívügyemnek tekintek és a részese vagyok. Az első években csak nagykövetként kerestem a határterületeimen mozgó, de aztán lassan a nagyérdemű figyelmére is érdemes, főképp kulturális zsánerű projekteket. Majd néhány évvel később, a legnagyobb örömömre, az egyik KPMG-s kolléganőnk, partnerünk, Rakó Ágnes kezdeményezésére a cégünk, mint vállalat is a Highlights mellé állt - és így kezdtünk el KPMG innovációs különdíjat adni. Egy tanácsadó, auditor cégnek, mint a miénk, fontos, hogy értékvezérelt és inspiráló tevékenységekhez kapcsolódjon és a Highlights erre épp megfelelő, erőlködéstől mentes. A Highlights ugyanis gyűjtőhelye a még ismertség kapujában vagy előtt álló szereplők körének, akiknek hatalmas szükségük lehet tevékenységeik megerősítésre és a lendületre, amit egy-egy ilyen kapcsolat és elismerés jelenthet.

Milyen emlékeid vannak nagykövetként?
Hogy mennyire közösségépítő a Highlights, azt jól példázza egy tavaly január végi élményem. A Brexit napján éppen egy üzleti-diplomáciai eseményen vettem részt, amikor akkori Highlights-nagykövet társam, a brit nagykövet, Iain Lindsay megpillantott. A terem másik végéből, minden protokollt áthágva, lépett oda hozzám és ölelt át, úgy megörült, hogy mint „Highlightos” lát. Ezek a kapcsolatok tehát korántsem felületes szakmai viszonyok, hanem inkább egy sokszinű, gondolkodó közösség lehetősége. A közös cél, a pozitív ügyek felkutatása és felhangosítása sokkal mélyebben összehozott bennünket.

Egy másik ehhez hasonló szívmelengető momentum, hogy miután a TÁP színház Utas és holdvilág című előadását korábban Highlights litára jelöltem, a TÁP színházas színészek a díjátadó előtti pillanatokban sorfalat állva vártak, hálásan köszöntöttek, noha személyesen akkor találkoztunk először. Az elismerés gesztusa rendkívül jólesett nekik. A minőségi kultúra terjesztésén túl a Highlights erről is szól számomra, számunkra.


A KPMG idén is különdíjat ad át. Milyen kezdeményezések között keresgéltek és mi alapján fogtok mérlegelni?
Azt tapasztaljuk, hogy a vállalati gondolkodás és jövőkép alkotás centrumában ma már a felelősség-, érték- és küldetés vezéreltség került, a kollaboráció és az innováció mellett. Ezért aztán idén egy új díjat, a KPMG Fenntarthatósági különdíját adjuk majd át, ezzel is üzenni kívánunk valamennyi partnerünknek, a céges világnak, hogy a jövőnk közös felelősségünk, a jó ügyek megtalálása és „felhangosítása” pedig kötelességünk.

Ezúttal tehát változtatunk egy kicsit a fókuszon és fenntartható kezdeményezéseket keressük. A KPMG-s CR szakértőink és tanácsadóink, a marketinges kollégákkal együtt fogják kiválasztani az idei díjazottunkat, a Highlights idei győzteseknek pedig többféle megjelenési lehetőséget, például KPMG-s beszélgetés-sorozatot szervezünk majd.